Hængerøve på Facebook

Pres, stress og Sclerose

Der er ret stille på bloggen for tiden, og det er der en helt særlig grund til.
Vi har købt hus, et rigtig 70’er hus der skal have den helt store overhaling – og det tager alt min tid.

Da vi officielt overtog nøglen, sad vi i Paris på en forlænget weekend og alt har kørt med 180km/t lige siden.

Det er en kunst for mig, at balancerer de valg og den stress der er i forbindelse med en kæmpe ombygning
– og samtidig have fuld kontrol over sygdommen.

Efter jeg blev syg, fandt jeg ud af, at det er nogle helt essentielle ting,
jeg skal gøre for, at sygdommen ikke viser sit grimme ansigt:

1. Jeg skal sørge for, at der altid er mad i maven
2. Jeg skal sørge for, at få min nattesøvn, og rigeligt af den.
3. Jeg skal tage min medicin
4. Jeg skal træne
5. Jeg skal undgå stress

Lige for tiden er jeg SÅ dårlig til det hele, eller træning har jeg nu altid været dårlig til.

Jeg har alt for travlt med at arbejde og ordne hus, så jeg glemmer fuldstændig at spise, mine tanker er på alt mulig andet.

Jeg drømmer om hus renovering, jeg kan vågne midt om natten, og forsætte tankerne jeg havde, inden jeg faldt i søvn.
Faktisk kan du vække mig klokken 3 og få samtlige mål på vores køkken.

Jeg har glemt at tage min medicin, af den simple grund, at jeg har ikke min faste aftensrutine.

Træne, ja det er da STADIG op ad bakke.

Stress… det er UMULIGT at undgå, men jeg har ikke stress, jeg er bare stresset.
Der er altså en hårfin grænse – men begge dele er skide farligt, når vi snakker Sclerose.


Nå Lykke, hvad gør du så for, at du ikke får et attak?

Jeg laver LISTER, lister og atter lister, planlægning, planlægning og lidt flere lister.

Men vigtigst, så har jeg nogle helt igennem skønne mennesker omkring mig, der er så søde til at hjælpe.

Mad: Jeg prøver efter bedste evne, at få de tre hovedmåltider og supplerer med en masse kage
(mest fordi det er reglen uden undtagelse, når der skal laves hus)

Søvn: Faktisk har jeg været ved lægen og fået nogle sovepiller jeg kun bruger i absolutte nødstilfælde.
Men for mig hjælper det virkelig, at have styr på alt inden jeg går i seng – her hjælper listerne super meget.
Desuden stopper drømmene om de forskellige ting, når de er købt! Så jeg arbejder ihærdigt på at få brugt en masse penge hurtigt.

Medicin: Jooo.. altså nu har jeg den i hvert fald med i tasken, og jeg har en alarm på min telefon.
Det fungerer betydelig bedre, end da pillerne lå hjemme i lejligheden.

Træning: Jeg betragter min effektivitet i huset som træning , i hvert fald lige nu..

Stress: Jeg har affundet mig med, at min hverdag det næste halve år er: arbejde, renovering, sove, arbejde, renovering, sove….
Jeg er heldigvis KÆMPE vild med planlægning, lister og handling, så det er en enorm hjælp.


Der skal nok komme meget mere om hus forløbet, og hvordan jeg (7-9-13) undgår et attak under sådan et stort pres.

- Lykke Tapdrup

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Hængerøve på Facebook